Hvordan navigerer man et av Nordens største mediekonsern gjennom den digitale revolusjonen – med mål om å ekspandere og komme styrket ut på den andre siden?
Vi inviterer til samtale med forfatter Ole J. Mjøs, professor i medievitenskap, Universitetet i Bergen, som har gått tett på Schibsted’s strategiske veivalg og digitale og internasjonale reise.
Med i samtalen er Kjersti Løken Stavrum, daglig leder i Stiftelsen Tinius, eieren av Schibsted, og styreleder for Schibsted, og Didrik Munch, tidligere konsernsjef for Schibsted Norge og sentral i oppbyggingen av konsernets posisjon. Samtalen ledes av Sølve Rydland, politisk redaktør i BA, og sammen løfter de frem de store spørsmålene:
- Hva er Schibsteds største suksesser og kriser?
- Hva var de viktigste vendepunktene i Schibsteds digitale ekspansjon?
- Hvorfor ble selskapet delt?
- Hva står på spill i kampen mot globale plattformselskaper
- Hvordan ser veien videre ut for selskapet som har som mål å bli Nordens ledende mediedestinasjon?
Dette er en sjelden anledning til å få førstehåndsinnsikt i historien og fremtiden til et av de viktigste medieselskapene i vår tid.
Arrangør: Senter for undersøkende journalistikk (SUJO), forskingsgruppen for medieindustri og journalistikk, begge ved Inst. for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen, samt Medieklyngen.
Tid og sted:
22. august, kl. 10.00–11.00
Medielabben, tårn 3, 9. etasje, Media City Bergen.
Med: Kjersti Løken Stavrum, Didrik Munch, Ole J. Mjøs
Samtaleleder: Sølve Rydland
Arrangementet er gratis og åpent for alle med interesse for media, ledelse, digital transformasjon, og samfunnsutvikling.